Khamis, 11 Ogos 2011

'Let's Do Something Nice For Ashraf Haziq'(pelajar yang disamun dalam rusuhan London)

Walaupun berbeza latar belakang kaum, agama mahu pun warna kulit, warga London menunjukkan keprihatinan terhadap nasib malang yang menimpa penuntut Malaysia, Muhammad Asyraf Haziq Rosli, 20, yang disamun dan mengakibatkan rahangnya terpaksa dibedah Isnin lalu.

Video pelajar Malaysia disamun dalam rusuhan
Seorang rakyat Malaysia yang bermastautin di London, Shahrul Muzammir Mohd Sahir berkata satu laman web diwujudkan warga London. Laman web yang beralamat somethingniceforashraf itu direka oleh The Minimalist dan ia antara lain menggunakan tagline: 'Let's Do Something Nice For Ashraf Haziq'.

Di laman web itu juga The Minimalist mencadangkan supaya supaya satu kutipan dana dibuat bagi membantu Ashraf dan satu ruangan undian kepada pelawat memilih cadangan terbaik bagi membantu penuntut malang itu. Baca lagi di  bharian

Ramai juga yang komen dalam web tu, antaranya
Harap-harap jangan ada pihak yang mengambil kesempatan pula di atas perkara yang menimpa Muhammad Asyraf Haziq Rosli ini. Kalau niat mereka iklas, alhamdulillah ada juga yang prihatin dengan nasib pelajar kita di sana.



Promosi besar-besaran untuk pakaian kanak-kanak, keperluan harian, barangan wanitakecantikkan, dan barangan Elektrik. Jadikan Hari Raya anda paling meriah tahun ini.


5 ulasan:

A's berkata...

alhamdulillah..harap harap terbela jugak nasib dia kan? hihi :) org baik, mesti dibalas baik :D

noorfatinie berkata...

its nice for them t0 help him.. ^_^
sekurangnya dia xterasa sgt duk negara asing bila ade yg mmbantu..

Jendela Hati berkata...

ada jugak org yg prihatin.

Ummi Hanie berkata...

ramai yg nk hulurkn simpati ..baguslah

Unknown berkata...

Ada jugak rakyaat Britain yang sanggup buat laman wen yang kita kat Malaysia ni tukang baca aje berita tuh........tak terfikir ke nak bantu gantikan beg dia yang rosak tu ke????