Rabu, 14 Mac 2012

Jenazah Dirang Selamat Dikebumikan-Tenang Menuju Ke Syurga

Jenazah kanak-kanak mangsa bunuh dan bakar, Nurul Nadhirah Abdullah, 5, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Pertanian Masai kira-kira jam 1.30 tengah hari tadi.

Jenazah kanak-kanak malang yang juga dikenali sebagai Dirang itu dituntut oleh keluarganya di Hospital Sultanah Aminah kira-kira jam 11.45 pagi selepas selesai urusan memandi dan mengkafan dilakukan oleh Majlis Agama Islam.

Jenazah kemudian disembahyangkan di Masjid Al Muhajirin Masai sebelum dibawa menaiki van jenazah menuju ke tanah perkuburan berkenaan dengan diiringi oleh ibunya, Roselyn Alang, 25, dan datuknya, Alan Alip, 49, serta beberapa orang jiran.

Add caption

Sebelum itu Seorang lelaki berusia lingkungan 30-an dipercayai bapa kandung kanak-kanak malang yang mati dibunuh sebelum mayatnya dibakar, Nurul Nadirah Abdullah, 5, dibawa ke rumah mayat Hospital Sultanah Aminah (HSA) untuk menatap kali terakhir jenazah anaknya, hari ini.

Lelaki yang berpakaian baju lokap dan bergari tiba di pekarangan rumah mayat HSA diiringi tiga anggota polis kira-kira jam 10 pagi dan terus di bawa masuk ke dalam bangunan berkenaan sebelum keluar 10 minit kemudian.

Al-Fatihah.
Ibu Dirang-Roselyn Alang
 Bapa Kandung- Suspek utama Pembunuhan Dirang



3 ulasan:

Suzie berkata...

al-fatihah....dipinjamkan sekejpa untuk ibunya

maszull berkata...

asalamualaikum CT..al-fatihah buat Dirang moga rohnya aman di sisi pencipaNYA...:(

Jendela Hati berkata...

alfatihah