Isnin, 12 Mac 2012

Pemilik Blog RotiKaya.com Beri Penjelasan Isu Gambar Bogel Melia Aimelia

Setelah lama berdiam diri, akhirnya pemilik blog RotiKaya.com tampil menjawab segala isu berhubung penyebaran gambar bogel Melia Aimelia. Sebelum ini dalam entry  Akibat Video Bogel Hidup Melia Aimiellia Huru-Hara Melia telah mendakwa tidak mendapat sebarang tawaran kerana banyak syarikat produksi ragu-ragu dan takut untuk mengambil saya berlakon. Mereka risau jika drama lakonannya akan digam atau tidak ditonton akibat tuduhan itu.

Akibat ia mula menggugat kerjayanya, telah memaksa heroin filem Karipap-Karipap Cinta (2011) ini membuat laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi menjalankan siasatan ke atas blog-blog terbabit.
Pemilik blog RotiKaya.com-Nor Hamzie Hambali

“Kami tidak pernah melakukan ‘superimpose’ atau berniat mengaibkan dia. Apa yang kami paparkan pada blog itu benar dan kami ada bukti sahih,” kata Nor Hamzie Hambali, 27, juga pemilik blog hiburan popular, http://www.rotikaya.com menjawab dakwaan pelakon, Melia Aimelia mengenai penyebaran gambar bogelnya baru-baru ini.

Pelakon yang sebelum ini pernah membintangi filem Karipap-Karipap Cinta itu semalam menafikan di sebuah akhbar kononnya gambar bogel yang disiarkan blog hiburan itu tidak benar dan satu fitnah yang bertujuan mengaibkan.

Melia membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mendakwa dirinya difitnah blog hiburan berkenaan.

Hamzie yang ditemui semalam menyifatkan tindakan Melia sebagai mengikut rasa marah semata-mata tanpa memikirkan kesannya kemudian hari.

“Kami ada video gambar bogel milik Melia yang diberikan seorang aktor terkenal sebelum ini. Lantas sebagai penyelia sebuah laman sesawang gosip artis hiburan, kami melaporkannya.




15 ulasan:

Kak Mahh berkata...

Pegang pada satu : BERANI KERANA BENAR....BERANI MENEGAKKAN KEBENARAN BAGI MENCEGAH KEMUNGKARAN.

Nurfarah berkata...

Dia memang tak patut dedahkan aib orang. Kalau ada bukti bawalah ke tempat yang betul. Tak takut ke nanti bila pemilik blog dah meninggal, blognya masih dibaca reader padahal isu dalam blog tersebut kebayakkan fitnah seperti blog gosip artis2. Kan itu namanya menyebarkan fitnah.

#Sekadar berkongsi pemikiran sahaja.

Mira Maisara berkata...

berhati - hati bila nak hupdate blog :D

Tanpa Nama berkata...

Artis semua kebanyakan memang nk populasi jalan pintas memang sanggup bagi maruah,nk top cepat katakn

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan artis nie semuanya memang suka brpoya2.ia seperti yg lain jgk.ada 1 artis yg kira top lah,bekas jdi hawa nafsu kawan aku dlu masa dia tk jadi artis.kira aku da rasa lh jgk.

Style Me Up berkata...

mamang kena hati-hati.. lagi pun x baik jugak sebarkan aib orang.

azuan berkata...

hati-hatilah dalam menyebarkan berita...aib orang tak perlulah disiarkan rasanya walau ada bukti sekonkrit manapun...

Nizam berkata...

Betul tu, jgn dedahkan keaiban orang semata2 nak cari populariti. Anda berdua orang Melayu Islam dan yang anda aibkan pun Melayu Islam jugak. MasyaAllah.

Nizam berkata...

Betul tu, jgn dedahkan keaiban orang semata2 nak cari populariti. Anda berdua orang Melayu Islam dan yang anda aibkan pun Melayu Islam jugak. MasyaAllah.

Tanpa Nama berkata...

1. Kesalahan membuka aib
2. Kesalahan tidak menjaga tingkahlaku
4. Kesalahan membuka aurat
3. Kesalahan bergosip / fitnah / mereka cerita

Semua ada kesalahan tersendiri...

Tanpa Nama berkata...

tanpa berkata nama

tak kan org mau tipu,ni mesti dia..kalau artis ni semua biasa..bukan untk semua artis...baik melia terus terangkn hal yang sebenarnya...4rm roger......

Tanpa Nama berkata...

tanpa berkata nama


berani buat kena berani bertanggung... tak perlu nak berlari...apa akan dapat jika tunjuk badan...memalukkan agama sendiri...cakap org melayu tapi tak dapat jaga nama agama sendiri...dalam negara ini melayu di tempat 1 (kononnye lah)...tapi langsung tak boleh pakai...belajar ke tak tapi mesti duduk kat kerja kerajaan...tak maluke...mooooo betul...

Unknown berkata...

bila.update blog, fikir dulu akibat.

Unknown berkata...

Blogger yg sengal!Benda tu kan aib,hang sibuk sebarkan kat org buat ap?!Klu artis tu buat salah pun,nasihatkan dia secara berdua,bukan sebarkan kat blog!

adnil zaff berkata...

ini untuk mencegah kemungkaran ke atau bagi org lain ikut buat mungkar sama dengan menonton benda tu? akal ada.. gunalah!