Jumaat, 27 April 2012

Tiga Pramugari Diserang & Dicabul Di (LCCT) AirAsia Mahu MAHB Ambil Tindakan Segera

Tiga pramugari diserang, dua daripada mereka dicabul di tempat letak kereta Terminal Tambang Murah (LCCT) baru-baru ini, mendorong AirAsia untuk segera merayu kepada Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) supaya menaik taraf keselamatan dan pencahayaan di kawasan letak kenderaan.

Insiden terbaru berlaku pada pukul 5.30 pagi, pada Khamis di mana seorang lelaki datang dan memeluk seorang pramugari yang baru masuk ke keretanya untuk pulang ke rumah, kata Pengarah Operasi Penerbangan AirAsia Berhad Kapten Datuk Fareh Ishraf Mazputra pada Jumaat.
Lelaki itu menolaknya masuk ke dalam kereta dan dia turut memasuki kereta tersebut. Dia melarikan diri selepas pramugari mula menjerit dan membunyikan hon. Dia kemudian membuat laporan polis, katanya.

"Kami mahu lampu yang cukup, pagar di sekeliling tempat letak kereta, kawalan keselamatan 24 jam dan liputan kamera litar tertutup penuh di semua tempat letak kereta di tempat letak kereta A ke D. Kami mahu ciri keselamatan ditingkatkan di kawasan itu," katanya.

Beliau berkata MAHB terpaksa mengambil tindakan segera bagi memastikan keselamatan dan kawalan kakitangan serta orang ramai di tempat letak kereta terbuka LCCT berikutan tiga kejadian pramugari diserang berlaku dalam tempoh tiga bulan yang lalu.

Beliau berkata AirAsia telah menggesa pihak-pihak berkaitan untuk meningkatkan keselamatan di kawasan itu tiga tahun yang lalu tetapi hanya sedikit yang dilakukan.

"Sekarang tiga pramugari udara kami telah diserang. Sesuatu perlu dilakukan," katanya pada sidang akhbar di sini.



2 ulasan:

Suzie berkata...

Parking LCCT tu memang lah teruk...tak suka nak pergi situ tapi sebab tiket murah terpaksaler...heheh

Kak Mahh berkata...

Berita ini menakutkan,sebab akak selalu travel guna AA.