Sabtu, 21 April 2012

Toyol Betina Boleh Mencuri Ribuan Ringgit

Sebenarnya apa jantina Toyol? Adakah Toyol semuanya Jantan? Tapi di Subang Jaya Toyol Betina telah ditangkap. Toyol Betina yang dimaksudkan ialah seorang gadis sunti yang pandai mencuri apa saja walaupun umurnya baru 14 tahun

Dia gadis sunti yang masih bersekolah, namun cekap melakukan jenayah pecah rumah bersendirian dan disyaki terbabit dalam sekurang-kurangnya 10 kes di Flat Sri Kayan, di sini, membabitkan kerugian mencecah ribuan ringgit.
Aktiviti remaja berusia 14 tahun itu terbongkar apabila dia dicekup selepas memecah masuk dan mencuri kelapa di sebuah rumah penduduk flat berkenaan, jam 5 petang kelmarin.

Menurut sumber, penangkapan suspek yang juga pelajar sebuah sekolah menengah di sini, sekali gus melegakan penduduk di flat berkenaan yang sebelum ini kebimbangan apabila 10 rumah penduduk di situ dipecah masuk sepanjang enam bulan lalu.

“Suspek yang bergerak sendirian mencuri apa saja barangan milik penduduk dan antara yang dilaporkan hilang termasuk wang, barang kemas, komputer riba dan kamera yang nilai keseluruhannya mencecah ribuan ringgit,” katanya.

Sumber itu berkata, remaja terbabit memiliki kemahiran membuka tingkap atau pintu rumah yang dikunci selain licik melalui celahan besi tingkap sempit.



1 ulasan:

Suzie berkata...

mesti dia selalu tertinggal kunci rumah sebab pandai kopak tingkap