Jumaat, 22 Jun 2012

Nasihat Apek Untuk Nazmi-Hindarkan Kontroversi Tingkatkan Prestasi

Individu yang menjadi perhatian tidak terlepas daripada gosip dan kontroversi, namun terpulang kepada individu itu untuk menanganinya.

Penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat, 23, berkata, gosip dan kontroversi lumrah dan perlu dihadapi dengan tenang dan bijak.

Katanya, apa yang penting, fokus kepada kerjaya dan bekerja keras supaya prestasi tidak terjejas.

“Tak perlu dihiraukan jika menjadi mangsa gosip dan kontroversi. Terus fokus dan bekerja keras demi kerjaya lebih cemerlang.

“Saya juga pernah berdepan gosip dan kontroversi tetapi mengambil pendekatan tumpu kepada kerjaya,” katanya.

Khairul Fahmi atau terkenal dengan panggilan Apek berkata demikian sebagai mengulas gosip yang melanda bintang muda bola sepak negara, Muhamad Nazmi Faiz Mansor,17. Metro Ahad pada 17 Jun lalu melaporkan, Nazmi yang baru saja menandatangani kontrak lumayan dengan kelab divisyen satu Portugal, SC Beira-Mar digelar ‘playboy’ di kalangan pengkritiknya apabila gambarnya bersama beberapa gadis yang didakwa teman wanitanya tersebar meluas di Internet.

Bagaimanapun, Nazmi menafikan dia ‘playboy’ dan tidak mahu melayan sebarang gosip atau kontroversi membabitkan dirinya. Menurut Khairul Fahmi, dia memahami keadaan dihadapi Nazmi dan berharap Nazmi beri tumpuan kepada kerjaya.

“Saya tidak mahu mencampuri urusan peribadi orang lain, namun demi kepentingan kerjayanya, diharap Nazmi tumpu kepada tugasnya sebagai pemain bola dan tidak menghiraukan gosip. Dia masih muda dan mampu mencipta banyak kejayaan dalam persada bola sepak negara,” katanya.

2 ulasan:

Malaysian Boy berkata...

i wrote about nazmi too.

do visit my blog.thanks.

MalizaMah berkata...

biasalah gosip.. merata menular..