Khamis, 21 Ogos 2014

Seronok Bekerja Dari Rumah


Handmade ct N honey. Handbag,sling bag,lunch bag,cover files


Tempahan beg yang dapat disiapkan untuk minggu ini. Tempahan dari seorang guru lagi. Alhamdulillah tempahan untuk bulan Ogos dan September sudah penuh. Selepas ini kena kurangkan masa bersantai depan TV dan Ltop.



Kelebihan jadi seorang surirumah juga bisnes online ni, masa kerja ikut suka hati saja. Tak de mood menjahit pagi, buat petang. Letih menjahit layan cerita korea, tak pun slot Akasia drama Rindu Awak 200% yang sedang meletup sekarang ni...Lepas ni ganti pula dengan drama Maaf Jika Aku Tak Sempurna....errmm.. sabar aje lah

Rutin saya sebagai surirumah merangkap tauke,pekerja,akauntan dll lagi. Selepas  selesaikan anak pergi sekolah buka Ltop tengok FB,Gmail, Whatspp dan yang terbaru Ummaland untuk balas pertanyaan customer.Mula menjahit sambil layan internet hingga tengahari. Petang layan TV ataupun masa untuk layan anak. Dalam pada masa tu internet sentiasa on,jadi tidak ada masalah customer boleh bertanya atau untuk menempah beg bila-bila masa.Waktu malam sambung menjahit hingga mata rasa nak tidur. Selalunya pukul 12 masuk tidur. Kadang-kadang mood menjahit dah datang bolehlah menjahit sampai ke pagi.....

Klik untuk Tutorial Buka Akaun Ummaland & Upload Profile Picture

Menjadi surirumah dan menjalankan bisnes online dari rumah paling seronok kerana boleh menentukan kerja mengikut kesesuai dengan waktu sendiri. Kurang stress tak de nak terkejar-kejar siapkan kerja.Asalkan siap dan dapat poskan barang mengikut tarikh yang telah dijanjikan dengan customer. Setiap bulan dapat gaji.

Beg bermotifkan gambar kucing,corak vintage dan jalur
Balik semula cerita tentang tempahan minggu ni. Guru ni boleh dikatakan regular customer juga. Tak silap saya ini kali yang 3-4 dia menempah. Sekali tempah banyak, memang ambil masa lebih seminggu nak siapkan. Sebahagian tempahan yang pernah di tempah sebelum ini Dompet kanak-kanak bercorak karektor Hello Kitty,pencil case mempunyai banyak poket dan beg untuk ltop saiz dlm 13-15 inci bermotif burung hantu.

Dompet corak Hello kitty, pencil case dan beg ltop

Tempahannya kali ini
1.Sling beg corak Meow
2.Handbag
3.Lunch Bag
4.Cover files

Untuk detail semua product saya akan loadkan esok. Boleh ke page untuk melihat koleksi Handmade ct N honey, juga boleh pm jika berminat untuk menempah.

https://www.facebook.com/HandmadeBagCraftctNHoney


3 ulasan:

anazarin berkata...

cantik2 beg yang akak buat....singah ziarah di sini

anazarin berkata...

cantik2 beg yang akak buat....singah ziarah di sini

Dalilayusf berkata...

comel la..sy pun bekerja dari rumah ...

Singgah ke blog saya http://dalilayusof.blogspot.com/