Selasa, 3 Februari 2015

Produk Dari Batik Malaysia

 Inspirasi dari Songket Envelop Clutch tempahan yang lepas, ada customer yang ingin menempah pattern sama tapi mengunakan kain batik pula.


 Memandangkan customer memberi sehelai kain batik,bolehlah berbagaikan designnya. Tak banyak perbezaan dengan songket Envelop Clutch cuma diubah suai di bahagian penutupnya sahaja.
Untuk gambar pertama penutupnya berbentuk 'V' dan badannya pula menggunakan kain batik.
 Envelop Clutch dari batik untuk gambar kedua dibuat penutupnya lurus sahaja,ringkas tapi nampak menyerlah dengan corak bunga batik dibahagian tersebut.
Manakala Envelop Clutch Batik untuk gambar ketiga pula berlekuk di bahagian penutupnya. Keseluruhan clutch menggunakan kain kosong bersulam ringkas. Untuk menampakkan lebih eksklusif dipasangkan twist lock berbentuk rama-rama ditambah dengan batu berkilat dikelilingnya.



Jika berminat untuk menempah boleh ke page https://www.facebook.com/HandmadeBagCraftctNHoney atau pun email sitinoorhz@gmail.com ataupun boleh hubungi saya terus ke http://cthoney.blogspot.com/p/loading_19.html

Menggunakan background bermotifkan batik dari http://fineartamerica.com/featured/colorful-batik-cloth-fabric-background-prakasit-khuansuwan.html

2 ulasan:

Najib Ariyan Ali Basha berkata...

menarik... nice job

Unknown berkata...

Bagus sis motif batiknya.. Tertarik untuk mempelajari cara membuat batik tulis, cara membuat batik cap, serta teknik pewarnaan batik?.. Anda bisa memesan paket cd belajar membatik di Fitinline..