Jumaat, 17 Jun 2011

Gambar Artis di majlis penyerahan borang menyertai Askar Wataniah















Selebriti yang menyertai pasukan tersebut adalah pelakon Shaheizy Sam, Intan Ladyana, penerbit filem David Teo, penyanyi Ana Raffali dan penyanyi Aizat.

Penyerahan uniform itu dilakukan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Kementerian Pertahanan.

Siti Nurhaliza
"Saya pernah menyertai latihan ketenteraan yang lasak sebelum ini untuk sebuah program televisyen tetapi menyertai askar wataniah lebih berbeza dan memerlukan senaman yang lebih"

Ana Raffali
"Saya pernah berangan-angan untuk menjadi askar tetapi angan itu tidak dapat diteruskan kerana kekangan masa dan tidak tahu prosedurnya.

"Setelah mendapat tawaran daripada Kementerian Pertahanan, saya terus menerimanya," katanya yang pernah memegang jawatan koperal sewaktu menyertai kadet remaja sekolah.

Aizat
begitu teruja untuk menyertai pelbagai jenis latihan seperti kawad kaki, menembak, mengendalikan senjata seperti bom dan M-16 setelah mendengar cerita daripada kawannya yang merupakan seorang anggota tentera di Singapura.

Shaheizy Sam
"Menyertai askar wataniah demi meneruskan cita-cita arwah ayahnya dan mempelajari lebih banyak ilmu ketenteraan yang menyeronokkan."

Rock bersama kumpulan Incubus (klik sini)

Antara kemudahan yang mereka dapati menyertai Askar Wataniah ialah
1.Bounti/Saguhati tahunan

2.Mengisi masa lapang yang sebaliknya akan terbiar sekiranya tidak menyertai sebarang aktiviti kumpulan sosial.

3Menambah kenalan/sahabat dari pelbagai lapisan masyarakat.

Klik untuk mengetahui kemudahan Askar Wataniah

9 ulasan:

kakchik@ella berkata...

kalo kita yg masuk sikit org tk heran, kan. hihihi.

Sufi Tshirt Printing berkata...

memang sempoi semua..terutama datuk siti..comel gile..grrrrrr...huhu

ct N honey berkata...

@kakchik@ella
nama pun artis kakchik...

ct N honey berkata...

@Sufi Tshirt Printing
saya suka tgk sam..segak..

Umedia Network berkata...

comelnya SITI. hehe. :)

ct N honey berkata...

@Umedia Network
orang kalau dah cantik,pakai baju celoreng pun cantik gak..

Ummi Hanie berkata...

ni umpan nk menarik org ramai (belia) masuk wataniah ramai2 ... strategi2 ;)

ct N honey berkata...

@Ummi Hanie
perkara kalau yang membabitkan artis ni mmg ramai yang mengikutnya. tapi tak pe lah benda baik

Jendela Hati berkata...

nie kalu sy masuk, hmm ntah larat ntah tidak nie aktiviti lasak camnie... dah tentu2 org tak heran nak tgk atau amek pic camtu ctnurhaliza nih..

HAK MILIK : http://cthoney.blogspot.com/