Ahad, 26 Jun 2011

Kenali Nur Fathia -pelakon Stanza Cinta


Ct mula kenal dengan pelakon ini masa tengok drama NurKasih. Masa tu tak ambil tahu sangat tentang dia. Lepas tu bila tengok drama Laila Asyikin barulah suka tengok lakonannya, lebih-lebih lagi suka tengok dia pakai tudung,cantik. Ingatkan di luar lakonan begitulah penampilannya, tapi sebenarnya dia memakai tudung ketika berlakon aje. Bagi pendapat Ct, Nur Fathia lebih cantik memakai tudung, rasa-rasanya peminat dia pun suka dengan penampilan bertudung. Sekarang ini Nur Fathia sedang berlakon dalam drama yang bakal meletup bersama dengan hero pujaan ramai Aaron Aziz dalam Stanza Cinta. Siapa Nur Fathia sebenarnya?

Biodata Profil Nur Fathia
Nama sebenar: Nur Fathia Abd Latiff
Tarikh lahir: 1 September 1987
Tempat lahir: Ayer Hitam, Pulau Pinang
Keluarga: Anak sulung daripada empat beradik
Cita-cita: Seniwati yang dihormati dan peguam
Pendidikan: Ijazah Sarjana Undang-Undang di UiTM, Selangor.
Drama dan telefilem: Hani,Joe & Faridah, Nur Kasih, Dunia Batinku, Di Bawah Ketiak Isteri, Bila Musang Berjanggut,Laila Asyikin,Hasanah.
Iklan komersial: Sunsilk, Nespray, Brylcream, Hotlink, Perodua, Panasonic

Gadis kacukan Melayu-Inggeris dan masih lagi menuntut dalam jurusan perundangan di Universiti Teknologi MARA(UiTM),Shah Alam. Fathia juga merupakan sepupu kepada Farah Adeeba(TV9).

Layan pula gambar-gambar menarik Nur Fathia yang cantik dan ayu 











17 ulasan:

Umedia Network berkata...

fuh. Fathia cute okeyh. but, lagi cute kalau fathia pakai tudung dan tutup aurat. :)

LaLa berkata...

x perasan pulak dia yg dalam iklan sunsilk tu..

dia memang nampak cantik lau bertudung :)

puanbee berkata...

suka tengok dia bertudung nampak comel dn ayu je

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

masa tgk dia dlm cite nur kasih tu, mmg terus cop dia budak sunsilk main futsal tu.... hehehe.
suka tgk dia pakai tudung.. comel dan cantik. semoga satu hari nanti dia akan bertudung selamanya...

Hans berkata...

student uitm
:-)

Lirik Lagu Dimana Dimana (OST Annisa) - Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah

addinahumaira berkata...

anak mami ni kot...comelll...

NzA berkata...

1st time tgk masa dia brlakun dlm drama musang berjanggut..mmg comel ttp ktnya panas baran...

ct N honey berkata...

@Umedia Network
ye betul tu..

ct N honey berkata...

@LaLa
dulu saya tertanya2 juga sapalah model sunksilk ni..cantik sgt..

ct N honey berkata...

@puanbee
tahulah bila dia nak bertudung

ct N honey berkata...

@Naimatul Hafizah Nor Rodin
tak dinafikan dia mmg cantik klu bertudung

ct N honey berkata...

@Hans
sama tempat ke?

ct N honey berkata...

@addinahumaira
anak mami mmg cantik.he.he..he.

ct N honey berkata...

@NzA
ct x tgklah cite musang berjanggut tu..tapi mmg suka tgk muka dia...

Jendela Hati berkata...

comey je dgn tudung

Shah URL berkata...

x perasan lak dia dalam nur kasih. tp dalam cite ni mmg terperasan sbb terpegun sgt. manis sbb pakai tudung kot. sesuai sgt. aduh org cakap dia x pakai tudung mmg x cantik, sy pon rasa cam tu. so sweet. sedikit ttg doia lg, dia x blh ada BF katanya " sebab terlalu kuat jeles. adehhh

fatihah ; sape ada Fb dia ni? haha

pharmalif berkata...

Fathia mmg lawa. :)

HAK MILIK : http://cthoney.blogspot.com/