Jumaat, 17 Jun 2011

Kenali penyanyi Nasyid Dodi Hidayatullah




Dodi Hidayatullah berasal dari Bandung Indonesia, sudah dikenali di tempat kelahiran beliau dimana beliau menganggotai kumpulan nasyid NAHAWAN..

Dodi Hidayatullah di lahirkan pada 30 September 1986 di kampung Maruyung Cipinang Cimaung. Ibu beliau bernama Ai Darmanah dan ayah beliau bernama Ruhiyah. Beliau mendapat pendidikan di MA Al Huda Pamengpeuk dan di Politeknik Islam Al Islam dalam bidang Management Hospital..



Dodi Hidayatullah mula dikenali menerusi lagu / soundtrack yang beliau cipta sendiri dari sebuah novel karya Nurul Halawati Stanza Cinta ataupun bait-bait cinta. Dodi mencipta Stanza Cinta ini selepas membaca manuskripnovelnya. Kandungan lirik Stanza Cinta juga disusun dengan melibatkan penulis novelnya, Nurul Halawati.Terdapat beberapa bait lirik yang boleh difahami setelah membaca novelnya. Jangan lupa pula saksikan dramanya Stanza Cinta yang akan ditayangkan di TV3 bermula Ahad,19 Jun 2011 pada pukul 9.00 malam.




Dodi Hidayatullah juga muncul dengan single terbaru berduet bersama artis baru iaitu Mizan dalam lagu Kerajaan Cinta yang dipromosikan oleh pihak Rastudio Management di Malaysia.



Tiada ulasan: