Rabu, 15 Februari 2012

4 Gambar Perkahwinan Biri-biri & Rusa di Zoo China-Kelakarnya

Semalam satu perkahwinan telah berlangsung di Taman Haiwan Liar Yunnan antara kambing biri-biri  yang diberi nama Changmao (rambut Panjang)dan pasangannya rusa bernama Chunzi Doe menunjukkan cinta yang tidak mengenal sempadan.

Perkahwinan yang dirancang diadakan pada jam 10:30 pagi, tetapi terpaksa menangguhkan perkahwinan hingga 2 petang kerana Chunzi berulang kali melarikan diri dari majlis perkahwinan untuk kawasan berpagar yang dipanggil sebagai "Taman Rusa".




Berduyun-duyun pelancong geli hati melihat aksi Changmao dan Chunzi makan lobak merah di pintu gerbang dihiasi dengan tulisan Cina bermaksud "I do" dan menampilkan imej kartun rusa dan biri-biri. Changmao dan Chunzi mengikat janji dalam satu majlis perkahwinan di Yunnan Wild Animal Park pada hari Selasa, Hari Valentine.


Zhao Cong, pengurus syarikat perancang perkahwinan yang mengatur majlis perkahwinan ini, berkata tujuan syarikat itu menaja kerana untuk menggalakkan perlindungan haiwan. Beliau berkata syarikat telah mengeluarkan kos perkahwinan  lebih daripada 20,000 yuan (S $ 4,048). Lebih daripada 200 pelancong melawat zoo untuk perkahwinan Changmao dan Chunzi.

Chunzi dan changmao telah hidup bersama sejak Disember 2009, dan pada bulan Disember 2010, mereka mula-mula ditangkap melakukan hubungan seks.


Selepas kejadian itu kakitangan zoo cuba untuk memisahkan mereka dan cuba untuk mengawankan Changmao dengan spesisnya  tetapi Changmao dicederakan kambing biri-biri yang lain.

Apabila mereka melihat bagaimana Chunzi lembut menjilat Changmao untuk menenangkan beliau, kakitangan zoo memutuskan untuk tidak memisahkan mereka lagi dan mula merancang perkahwinan mereka.


Kelakar pulak entry hari ini. Selalunya gambar perkahwinan artis,kali ni perkahwinan binatang pula jadi entry.

2 ulasan:

Amizah Rahim berkata...

kasih tanpa sempadan spesis...

maszull berkata...

assalamulaikum CT...perkahwinan campur la ni...:)