Selasa, 22 Mei 2012

Sidang Media Ady Putra Dan Aida Yusof Jawab Isu Penceraian Mereka

Ketika ini sedang berlangsung satu sidang media khas Ady Putra & isteri’nya, Aida Yusof untuk menjelaskan lebih lanjut berkaitan isu penceraian mereka Park Royal Hotel, Bukit Bintang.

Menurut Ady Putra, beliau dan isteri telah sebulat suara untuk menarik kembali fail permohonan cerai yang di’failkan kerana pergolakan yang berlaku antara mereka sudah reda. Antar soalan yang dijawab oleh Ady

Sejak bila pergolakan rumahtangga anda wujud?
Ady Putra menjawab yang mana mana rumahtangga pun pergolakan pasti wujud sejak awal & mereka berdua tidak terlepas dari lumrah hidup itu dan mereka menerima seadanya.

Bagaimana dengan tanggapan orang mengatakan yang Ady Putra main main dengan isu penceraian?
Ady Putra menjelaskan yang beliau bersyukur dengan situasi begini dan tidak ambil peduli dengan tanggapan orang kerana keputusan ini keputusan yang di’anggap baik.


Ramai berspekulasi tentang kehadiran orang ketiga sebagai punca? 
“Saya boleh kata yang memang tiada orang ketiga dalam pergolakan antara kami. Ia’nya hanya satu isu tidak ada sefahaman antara kami berdua. Nama yang di’sebut sebut juga tiada kena mengena,” ujar Aida Yusof.

update terbaru dirotikaya.com


Update
Pelakon Adi Putra menyifatkan masalah rumah tangga yang melanda dalam kehidupannya dengan isteri, Zuhaida Yusof (Aida), 37, seperti sebuah drama yang sering dilakonkan tetapi ia adalah realiti kehidupan sebenar.

Adi atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera, 31, berkata, dia bersyukur kerana cepat menyedari tentang kesan yang akan berlaku sekiranya tidak menarik balik kes cerai yang difailkan pada 11 Mei lalu.

"Saya anggap keputusan menarik balik kes cerai terhadap isteri adalah satu keajaiban. Alhamdulillah kami sedar bahawa rumah tangga yang dibina perlu diteruskan dan kami masih memerlukan di antara satu sama lain.

"Terasa macam drama pula, tapi inilah realiti yang perlu dilalui. Dan jika ada pihak menganggap kami main-main dengan perkara ini, terpulanglah," katanya.

Adi dan Zuhaida mengadakan sidang media di sebuah kafe, Hotel Park Royal di sini, kira-kira pukul 9 malam Selasa bagi menjelaskan mengenai status mereka selepas timbul kontroversi kedua-dua mereka dikatakan sudah lagi tidak sehaluan.

Kira-kira 50 media hadir untuk bertanya pelbagai persoalan dan ia berjaya dijawab oleh mereka dengan tenang.

Adi yang memfailkan penceraian di Mahkamah Syariah di sini pada 11 Mei lalu telah membuat keputusan menarik balik kes tersebut kira-kira pukul 8 pagi, Isnin lalu.

Tambah Adi, peluang selama sembilan hari yang diberikan pihak mahkamah sebelum meneruskan kes benar-benar membantu dirinya dan isteri untuk berfikir kembali mengenai hubungan mereka.

"Sepanjang sembilan hari diberi tempoh berdamai, kami tenangkan dan kemudian masing-masing meluahkan perasaan dan rasa tak puas hati. Alhamdulillah, akhirnya kami mencapai keputusan yang kami masih lagi memerlukan antara satu sama lain.

"Bagaimanapun saya tidak menyesal memfailkan penceraian itu, namun ia satu pengajaran berguna buat saya," ujarnya.

Sementara itu, Zuhaida yang kelihatan tenang berkata, dia dan suami telah mengambil iktibar terhadap masalah rumah tangga mereka dan berharap perkara sebegitu tidak lagi berulang.

"Memang macam-macam spekulasi timbul di luar sana mengenai rumah tangga kami.Cuma apa yang kami ingin tegaskan di sini, ia tiada kaitan dengan orang ketiga, mahupun hal anak," ujarnya.

Pasangan berkenaan yang pulang dari Tanah Suci, Mekah pada 8 Mei lalu telah bernikah pada 14 April 2006 tetapi masih lagi belum dikurniakan anak.

Aida sebelum ini pernah berkahwin dengan penyanyi Zul ((Handy Black)


3 ulasan:

Farah Shamsudin berkata...

perceraian ni skang macam dah dibuat main oleh retis2 ni.

Adylia Qarissa berkata...

semoga mereka kekal bersama hingga ke nafas terakhir...

maszull berkata...

assalamualaikum CT...moga panjang lagi jodoh mereka berdua tu...:)

HAK MILIK : http://cthoney.blogspot.com/