Khamis, 19 Januari 2012

Gambar Selebriti Dalam Kempen PETA Yang Sangat Mengujakan

PETA ( Orang Bagi Rawatan Beretika Haiwan) adalah organisasi menjaga hak binatang terbesar di dunia, dengan lebih daripada 3 juta ahli dan penyokong. Sentiasa menggunakan faktor kejutan dalam kempen-kempen untuk meningkatkan kesedaran tentang kekejaman haiwan.

PETA bekerja melalui pendidikan awam, penyiasatan kekejaman, penyelidikan,penyelamatan binatang, undang-undang, acara khusus, penglibatan selebriti, dan kempen protes.


PETA juga bekerja atas pelbagai isu-isu lain, termasuk pembunuhan kejam memerang, burung, dan lain-lain "perosak" serta kezaliman kepada haiwan ternakan. 



Apa yang pasti mendapat perhatian kita, adalah penyokong selebriti PETA yang bergambar hampir berbogel untuk iklan pada kekejaman haiwan dan mempromosikan vegetarianisme.

Malah supermodel Malaysia, Amber Chia adalah seorang penyokong PETA, bersama-sama Maggie Q, Pamela Anderson, Eva Mendes, Natalie Imbruglia,Alicia Silverstone, Christina Applegate, Olivia Munn dan pelakon Bollywood Sherlyn Chopra.

P/S. Sekarang ini kita nak selamatkan binatang ke? atau nak tiru gaya binatang? Perlu ke buat macam ni untuk menyedarkan orang ramai untuk sayang binatang? Tak faham lah.

Ada 40 lagi gambar selebriti yang menyokong kempen PETA klik sini untuk melihat.



1 ulasan:

Suzie berkata...

macam tu pula errr....pelik pula...nak jadi macam binatang pula tak pakai baju .balik ke zaman batu