Ahad, 12 Februari 2012

Punca Kematian Whitney Houston-Polis Menolak Perbuatan Khianat

Memenangi Grammy-R & B superstar Whitney Houston telah meninggal dunia pada usia 48.

Whitney adalah salah seorang artis wanita R & B yang paling berjaya.Dia memperolehi 6 Grammys, 22 Anugerah Muzik Amerika, 30 Anugerah Muzik Billboard dan dua Emmys.


Butiran lengkap tentang kematiannya masih belum diketahui.Memetik sumber yang tidak dinamakan sebagai mendakwa bahawa Whitney telah didapati tidak bermaya di dalam bilik di hotel Beverly Hilton oleh Polis dan paramedik di tempat kejadian. Sumber itu melaporkan bahawa paramedik melakukan CPR tetapi penyanyi itu tidak memberi tindakbalas. Whitney telah disahkan meninggal dunia pada 03:55 waktu tempatan.

Jabatan Polis Beverly Hills telah menolak kemungkinan perbuatan khianat tetapi walau bagaimanapun, siasatan penuh masih dijalankan.sumber

Update terbaru

Botol ubat ditemui dibilik hotel Beverly Hills Hilton di mana badan tidak bermaya Whitney Houston telah ditemui petang Sabtu lalu, hanya beberapa jam sebelum parti besar Anugerah Grammy berlangsung. Dilaporkan juga beliau akan menghadirinya.

Polis menemui "botol pil pelbagai" di dalam bilik Houston. Menurut kata ahli keluarga,  Houston telah mengambil ubat preskripsi Xanax, yang sering digunakan untuk merawat keresahan.

Apabila digabungkan dengan alkohol, Xanax boleh menyebabkan mengantuk. Houston dilaporkan ditemui dalam tab mandinya dan didapati kepalanya berada di bawah air - dan tidak dapat dipulihkan oleh paramedik selepas dikeluarkan daripada tab.

Tiada alkohol didapat dibilik Houston,  tetapi terdapat beberapa laporan bahawa Houston telah minum dengan rakan-rakan malam sebelum itu di hotel.

Houston juga telah menghadiri latihan untuk Anugerah Grammys pada Khamis. Ramai yang berkata Houston kelihatan sedih, berpeluh dan nafasnya berbau minuman keras dan rokok.

Beliau juga dilihat berkelakuan tidak sopan awal minggu di sebuah kelab di Los Angeles, menurut beberapa laporan. Mayatnya dibawa ke pejabat koroner LA County, di mana bedah siasat akan dilakukan untuk menentukan punca kematian.sumber

update terbaru


Pegawai koroner berkata, mereka tidak akan mengumumkan sebarang maklumat berkaitan bedah siasat mendiang Whitney Houston atas permintaan detektif yang menyiasat kematian penyanyi sensasi berkenaan.

Kapten John Kades, berkata bedah siasat ke atas Houston dijadualkan hari ini tetapi atas dasar keselamatan menyekatnya daripada memberikan sebarang maklumat berkaitan status atau sama ada punca yang menyebabkan kematian penyanyi itu sudah diperolehi.

Pegawai Polis Beverly Hills, Mark Rosen, berkata pihaknya mungkin mengumumkan butiran lanjut mengenai kematian Houston tetapi bergantung sama ada detektif terbabit bersedia untuk berbuat demikian. sumber

Update 26 Mac 2012
PUNCA sebenar kematian diva terkenal, Whitney Houston telah diketahui apabila ujian toksilogi mendapati Whitney sebelum kematiannya telah mengambil dadah jenis marijuana, Xanax, ubat penenang otot (Flexeril) dan ubat alergik (Benadryl).

Whitney, 48, yang ditemui mati lemas di dalam tab mandi di hotel penginapannya di Los Angeles bulan lalu di dapati mempunyai dadah dalam sistem badannya.

Perkara berkenaan terkandung dalam laporan bedah siasat yang diumumkan oleh pakar forensik yang diketuai oleh koroner, Craig Harvey.

Menurut Craig, akibat pengambilan pelbagai jenis dadah dan ubat-ubatan penenang, Whitney dilaporkan telah mengalami serangan jantung sebelum tersemban ke dalam tab mandi tersebut.

“Penggunaan ubat berkenaan menyebabkan Houston mengalami serangan jantung,” katanya.

Pendedahan itu menamatkan spekulasi mengenai punca sebenar kematian penyanyi tersebut pada 11 Februari lepas, iaitu pada malam menjelang anugerah Grammy Awards.

Bagaimanapun jumlah kandungan dadah dalam badannya itu tidak didedahkan sebaliknya laporan penuh autopsi akan dikeluarkan dalam masa dua minggu.

Keluarga dan rakan-rakan penyanyi yang popular dengan lagu I Will Always Love You itu sebelum ini tidak percaya dadah sebagai punca utama kematiannya malah mereka tidak yakin Whitney mengambil dadah.

Mendiang telah dikebumikan di tanah perkuburan New Jersey, bersebelahan dengan kubur bapanya pada satu majlis pengkebumian yang turut dihadiri oleh keluarga, rakan dan selebriti termasuk Oprah Winfrey, Tyler Perry, Alicia Keys, Mariah Carey, Mary J. Blige, Jennifer Hudson dan Roberta Flack.

Sebelum menemui ajal, Houston cuba kembali semula ke pentas hiburan malah dia sempat menyiapkan lakonannya dalam filem Sparkle yang mana dia turut menyanyikan lagu His Eye is on the Sparrow. - TMZ



Tiada ulasan: