Jumaat, 29 Ogos 2014

Beg Sandang Rekaan Terbaru

Setelah menyiapkan travel bag / beg balik kampung (boleh baca entry di sini). Kali ini nak share dengan semua hasil terbaru handmade saya. Untuk pertama kalinya saya dapat menyiapkan beg sandang atau Bagpack. Sebenarnya memang dah lama nak buat pattern bag ini. Jealous juga bila rakan-rakan di group share gambar beg sandang yang mereka hasilkan.

Beg sandang ini sebenarnya dibuat untuk 2 anak bujang saya. Jadi nak pilih corak tu susah sikit. Masing-masing ada citarasa sendiri.
Beg sandang / bagpack terbaru
Ini hasil pertama beg sandang / bagpack yang saya jahit berwarna biru turquoise . Puas juga godek google cari gambar dan tutorial bagpack.Bukan senang nak hasilkan sesuatu pattern sendiri, Maklumlah saya belajar sendiri tidak ada guru jadi kena study hard sikit lah.

Beg sandang warna biru ini nampak semacam sikit bila dah siap. Saiznya tak kena. Mungkin terlalu lebar ataupun ketinggian beg tak sesuai. Frust juga sebab ambil masa 2 hari nak siapkan tapi hasilnya tak memuaskan. Tapi yang membanggakan saya, walaupun nampak semacam aje beg ni,anak saya mahu juga bawa ke sekolah...Ataupun dia masih sekolah rendah jadi tak pandai sangat tentang fesyen terkini sekarang ni...selamat.....

Beg sandang warna biru turquoise
                               
Kerana semangat menjahit sudah datang saya hasilkan lagi satu beg sandang / bagpack. Kali ini lebih relax sikit menyiapkannya, tak nak rasa nak cepat siap sahaja.

Beg sandang corak petak ini untuk anak bujang no2 saya. Pening juga nak pilih corak, stock kain banyak corak bunga-bunga aje...Harap dia suka beg sandang ini....simple ....Maklumlah ibunya baru belajar buat tak bolehlah  nak request tambah macam-macam.

Ukuran beg sandang / bagpack
panjang 12"
tinggi 18"
lebar 5"

Beg sandang adalah yang terbaik dapat mengurang­kan bebanan daripada beg tangan biasa kerana digalas di bahu.

Selain itu, beg galas membolehkan kedua-dua ta­ngan bebas bergerak dan melakukan aktiviti tanpa diganggu tali beg tangan yang sering jatuh ke le­ngan ketika tunduk atau duduk. Agaknya sebab itu lah beg sandang ini sesuai dibawa ke sekolah.

Beg sandang/ bagpack pattern simple
beg sandang /bagpack untuk lelaki
beg sandang / bagpack untuk ke sekolah 
beg sandang / bagpack poket besar bahagian depan

Fesyen beg sandang sudah kembali sekarang ini
beg sandang / bagpack sesuai juga dibawa pergi bersiar dengan kawan-kawan 
pandangan bahagian dalam beg sandang  /bagpack handmade ct  honey
Hari ini dah mula packing baju untuk pergi bercuti esok. Mestilah guna travel bag baru...Selamat bercuti juga selamat Menyambut Hari Merdeka....

Untuk melihat design terbaru boleh ke page https://www.facebook.com/HandmadeBagCraftctNHoney


2 ulasan:

Kuazue Mohamad berkata...

best nya dah siap beg.. cantik jer walau pun tak berguru tu..

najib berkata...

Boleh tanya x harga beg sandang tu berapa ehhh??...cuma nk tanya je dulu tengok harga